46011 м. Тернопіль, Проспект С. Бандери 74а тел./факс: +38 (0352) 24-35-00
ТЕРНОПІЛЬСЬКЕ ВИЩЕ
ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ
ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ

      

ЗАПРОШУЄМО

НА НАВЧАННЯ

Безпечне освітнє середовище

 

 

 

Що таке безпечне освітнє середовище?

Суспільство очікує від навчального закладу не лише статусу освітнього ресурсу, а й простору розвитку та співпраці як усередині, так і з зовнішнім світом. Сучасне освітнє середовище створює неповторне індивідуалізоване та персоналізоване враження, де у кожного є можливість відшукати себе. Аби дійти розуміння безпечного освітнього середовища, слід означити, що є освітнім середовищем загалом.

 

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ І НАУКи України

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«Тернопільське  ВИЩЕ   ПРОФЕСІЙНЕ   УЧИЛИЩЕ  технологій та   дизайну»

46011 м. Тернопіль , п-т С. Бандери 74 А, тел/факс (035 ) 24-35-00 е-mail: tvputd @  ukr. net  

 

Н  А  К  А  З

                                                                                 м. Тернопіль

  27 січня 2020                                                                            36

Про створення комісії

з розгляду випадків булінгу

в училищі

    На виконання Закону України № 1646 від 18.12.2018 року«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу»,  наказу Міністерства освіти і науки України  від 28 грудня 2019 року №1646 «Деякі питання  реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» ,відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти, науки та молоді, з метою виявлення та протидії булінгу серед учасників освітнього процесу, швидкого реагування на такі випадки,

НАКАЗУЮ:

1.Створити комісію з розгляду випадків булінгу серед учасників освітнього процесу у такому складі:

Голова комісії – Демборинська А.П.(в.о.директора)

Заступник голови комісії – Міщун Л.С. ( заступник директора з НВР)

Секретар комісії – Мисак І.О. (методист)

Члени комісії:

вихователь – Луків О.О.

голова МК класних керівників, майстрів виробничого навчання та вихователів – Головко Я.Я.

голова профспілкового комітету – Яровенко Г.В.

старший майстер – Заболотний В.П.

2.У випадках скликання комісії до її роботи залучати батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу.

3. Засідання комісії проводити у випадку письмової заяви директору  училища.

4. З метою профілактики проявів негативної поведінки учнів, чиї дії у майбутньому можуть кваліфікуватися як булінг, невідкладно скликати засідання комісії та залучати батьків учнів до її засідань.

4. До роботи комісії залучати уповноважених осіб підрозділів  Національної поліції України та Служби у справах дітей.

5. Класним керівникам, майстрам виробничого навчання та вихователям  постійно проводити роз’яснювальну роботу з учнями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

6. Довести до відома усіх педагогічних працівників про персональну відповідальність за випадки булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони учнів чи колег по роботі.

7. З даним наказом ознайомити усіх педагогічних працівників, учнів та їх батьків.

8. Копію даного наказу розмістити на офіційному сайті училища.

9. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

 

В.о.директора                             А.П.Демборинська

 

Ознайомлені:

_______  Міщун Л.С.                 ________Головко Я.Я.

________Луків О.О.                   ________Мисак І.О.

________Заболотний В.П.         ________Яровенко Г.В.

 

 

 

 

 

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ І НАУКи  України

 

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ТЕРНОПІЛЬСЬКЕ ВИЩЕ  ПРОФЕСІЙНЕ  УЧИЛИЩЕ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ДИЗАЙНУ

 

 

46011 м. Тернопіль , п-т С. Бандери 74 А, тел/факс (035 ) 24-35-00 е-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

                                                     НАКАЗ

                                                      м. Тернопіл

“10березня  2020 р.                                                                                                                                                            № 60 

 

Про заходи щодо недопущення поширення  

ГРВІ та корона вірусу 2019-nCoV

                                       

                З метою недопущення поширення ГРВІ та короновірусу  2019-nCoV

Н А К А З У Ю:

1.Забезпечити щоденний нагляд за станом здоров’я учасників освітнього процесу.

(медсестра Бобик Т.В. майстри в/н,

кл.керівники, вихователі)

2.Організувати   проведення  роз’яснювальної роботи  серед  учнів та батьків, провести години спілкування із залученням  медичних працівників з використанням відеоматеріалів, розміщених на сайті Міністерства охорони здоров’я про методи запобігання поширенню коронавірусу

(Міщун Л.С.

керівники груп, вихователі)

3.Забезпечити  дотримання групової  ізоляції (групи закріпити за  окремими кабінетами для проведення занять).

Демборинська А.П.

4. Виключити можливість перебування хворих учнів з першими ознаками  респіраторної інфекції в училищі.

(медсестра,

класні керівники, майстри в/н)

5. Забезпечити ранню ізоляцію учнів з ознаками захворювання  в ізоляторі з  повідомленням на гарячу лінію оперативного штабу у м.Тернополі  0984115981

(медсестра,

                                                                                                                                                                                                                  комендант гуртожитку)

6.Забезпечити виконання заходів санітарно-гігієнічної безпеки:

- належне вітамінізоване харчування;

(заступник директора Міщун Л.С.

шеф-кухар  Шаганенко Л.Р.)

- контроль за температурним режимом

(заступник директора Демборинська А.П.)

завгосп Шулик Л.М.)

-вологе прибирання із застосуванням деззасобів та провітрювання приміщень

(завгосп Шулик Л.М.)

-обмеження проведення масових заходів.

(заступник директора Міщун Л.С.)

7. При відсутності в окремих групах більше 30 % учнів, вирішувати питання про закриття окремих групах.

(дирекція)

8.Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

 

                                                В.о.директора ТВПУ ТД                                              А.П.Демборинська

 

З наказом ознайомлені:

Заболотний В.П.

Міщун Л.С.

Шаганенко Л.Р.

Шулик Л.М.

Луків О.О.

Гапонюк В.Д.

Барська О.І.

Бобик Т.В.

 

 

 

Рекомендації для проведення додаткових профілактичних заходів закладами освіти серед дітей та інформування батьків щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі

( Витяг з листа МОН України  № 1/9-128 від 10.0.2021)

Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас, безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема:

контактні ризики (сексуальної експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);

ризики контенту (принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);

ризики поведінки (залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);

ризики для здоров’я (надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода).

 

Так, одними з розваг серед підлітків в соціальних мережах, що, зокрема за умови відсутності компетентностей безпечної поведінки в цифровому просторі, можуть призвести до непоправної шкоди здоров’ю та життю дитини, стали Інтернет-челенджі та «групи смерті».

Челендж (англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладається як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик».

Найбільш небезпечними останнім часом стали челенджі:

  • «вогняний челендж» (Fire challenge);
  • «падіння в стрибку» (Tripping jump challenge);
  • «проломити-череп-челендж» (Skull-breaker challenge);
  • «отруєння капсулами для прання» (Tide pods challenge);
  • «суїцидальний челендж Момо»;
  • «удушення/непритомність/втрата свідомості» (Choking/fainting/pass-out challenge);
  • «контрольована задуха» (Вlackout challenge);
  • «вибух розетки» (Outlet Challenge);
  • «вистрибни з автомобіля» (Drake «In My Feelings»);
  • «я без свідомості» (Pass out prank, Shocking games) тощо.

Вірусний характер поширення цих челенджів дозволяє їм швидко розповсюджуватись та продовжувати існувати, незважаючи на смертельну небезпеку. Служби технічного обслуговування та контролю за контентом популярних соціальних мереж не завжди вчасно виявляють та блокують контент, що закликає до небезпечних дій. Однак кожен користувач, помітивши контент, який може загрожувати життю та безпеці інших, може звернутися до адміністрації сайту зі скаргою, і врятувати комусь життя.

Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками. Підліток прагне отримати новий досвід та яскраві емоції, дізнатися, на що він здатний та усім продемонструвати свою винятковість, а соціальні мережі стають для нього платформою для отримання визнання та самоствердження. Однак, несформована психіка, емоційна нестабільність через великий потік інформації, можливі соціальні невдачі та бажання втекти від реальних проблем, вимушена ізоляція під час карантину знижують критичність підлітків до обраних ними способів поведінки. Підлітки в силу вікових особливостей намагаються відокремитись від 3 батьків, відійти у бік і знайти себе. Якщо ж це не вдається, підлітки починають втрачати інтерес до життя, не даючи собі можливості знаходити інші варіанти розв’язання проблеми. Такі підлітки є найбільш вразливою групою для небезпечних челенджів та «груп смерті».

Безпечна поведінка в цифровому середовищі включає в себе сукупність знань, умінь та цінностей щодо:

1) прав людей (зокрема права в цифровому середовищі);

2) електронної участі (участь у прийнятті рішень);

3)збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;

4) механізмів захисту прав, що порушуються в Інтернеті, а також способів отримати допомогу (див.: Керівництво із соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті. Навчально-методичний посібник/Черних О. – Київ, 2017.).

Позитивне спілкування між родиною та закладом освіти сприяє попередженню потрапляння дітей в небезпечні ситуації, в тому числі в цифровому середовищі, та вчасному виявленню таких ситуацій і реагуванню.

Позитивне спілкування між батьками та педагогічними працівниками необхідне для побудови партнерських взаємовідносин між закладом освіти та родиною.

Для комунікації з батьками щодо безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі важливо зосередити увагу на таких порадах:

  • говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті; будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти; разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору.
  • заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету; встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та флайн;
  • контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини; вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикати можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування;
  • перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;
  • використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки);
  • бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігати, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах – у такому разі треба звертатися до фахівців і знати, куди звернутися за додатковою порадою та підтримкою, а також повідомляти дитині, куди вона може у разі потреби звернутись по допомогу. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині.

У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства чи експлуатації, вербування чи маніпуляцій в цифровому просторі, варто одразу звернутись до Національної поліції України та надіслати повідомлення про правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України за посиланням (цілодобово) (див.: Поради з безпеки онлайн для батьків та опікунів). Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

  1. Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (Пн – Пт з 12:00 до 16:00): 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних); 16 111 (безкоштовно з мобільних).
  2.  Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer.
  3.  Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.

 

 

Тернопільське вище професійне училище технологій та дизайну

Всі права захищено © tvpu.te.ua, 2008-2015.