Семінар-практикум
- Деталі
- Published on П'ятниця, 10 листопада 2023, 12:12
Зміст та основні положення дизайн-діяльності у НПБЦ Кнауф
- Деталі
- Published on Четвер, 09 березня 2023, 17:48
Дизайн-діяльність — проєктна технологія фахової підготовки монтажників гіпсокартонних конструкцій, опоряджувальників будівельних та інших фахівців інтегрованих і укрупнених професій будівельної галузі, спрямована на художнє формотворення і декорування виробів інтер’єрного призначення з гіпсоматеріалів Кнауф.
Художнім проєктуванням з гіпсоматеріалів Кнауф формується базовий фундаментальний напрям у роботі з гіпсокартоном, гіпсоволокном, сухими будівельними сумішами, пастоподібними матеріалами, ґрунтувальними сумішами. Його називають художній гіпс. Художній гіпс як напрям художньої обробки гіпсоматеріалів є сукупністю таких художніх технік: ажур на гіпсокартоні, силуетне фігуротворення, накладання декоративних елементів на гіпсокартонну основу, площинний декор у техніці барельєфів із пастоподібних матеріалів, формотворення архітектурних деталей із сухих будівельних сумішей, конструктивний спосіб формотворення меблів з гіпсокартону.
Перелічені художні техніки формотворення і декорування з гіпсоматеріалів виробів інтер’єрного призначення винайшли й апробували і вдосконалили викладачі та майстри нашого навчально-практичниого будівельного центру Кнауф.
Проєктна технологія була започаткована на практиці у НПБЦ Кнауф ще під часорганізації і проведення перших Всеукраїнських конкурсів. Наприклад, розроблялися різноманітні архітектурно-декоративні елементи утилітарного характеру, які доповнювали фахові виробничі технології.
Мета і завдання навчальної програми дизайн-діяльності у НПБЦ Кнауф.
Метою впровадження навчальної програми є формування проєктно-художньої компетентності у педагогів та учнів навчально-практичного будівельного центру Кнауф, а також ДНЗ, що здійснює підготовку фахівців за професіями, які використовують технології Кнауф, засобами діагностичного, навчального, розвивального і практичного компонентів змісту професійної підготовки, розроблених з урахуванням інноваційної дидактичної системи STEAM-освіти.
Мета конкретизується такими завданнями:
- З використанням діагностичного компонента змісту з’ясувати рівень розвитку дизайн-обдарованості учасників навчального процесу.
- Засвоїти сукупність ключових понять з технологій художнього, технічного і ІТ-проєктування у процесі вивчення навчального змістового компонента.
- Оволодіти особистісно ціннісними техніками художнього гіпсу в ході виконання практичних завдань розвивального компонента змісту професійної підготовки у дизайну-діяльності.
- Застосовувати проєктно-художню компетентність для колективного та індивідуального формотворення і декорування виробів інтер’єрного призначення з матеріалів Кнауф з урахуванням особливостей етнодизайну з художнього гіпсу в нашому історико-етнографічному регіоні.
Актуальність впровадження програми дизайн-діяльності
За науковими прогнозами зарубіжних дослідників (D. Autor, «The Changing Task Composition of the US Labor Market: An Update») на світовому ринку товарів та послуг пріоритетності набули нестандартні міжособистісні професії консалтингу і, зокрема, професія дизайн-менеджера — фахового консультанта з проєктних технологій: художнього проєктування, інженерного проєктування, ІТ-проєктування. Синтез дизайн-освіти з науковою і техніко-технологічною освітою формується у STEAM-освіті: S — science (природничі науки), T — technology (технології), E — engineering (інжиніринг), A — art (мистецькі дисципліни), M — mathematics (математика). STEAM-освіта — це інноваційна дидактична система, що
стимулює учнів до оволодіння проєктними компетентностями з техніко-технологічного, наукового і мистецького інтелектуальних змістів професійної підготовки. Дидактика STEAM-освіти із обов’язковим змістовим компонентом арт зорієнтована на впровадження синтезу проєктних технологій на всіх освітніх рівнях, що сприятиме педагогічному супроводу учнівської молоді, обдарованої здатністю до проєктної творчості.
У взаємодоповненні художнього / технічного / ІТ-проєктування забезпечується виявлення практико-орієнтованої креативності, повноцінна реалізація потенційних можливостей практичного інтелекту учнівської молоді. Досвід впровадження дидактичної системи STEAM-освіти уже напрацьовується у закордонних закладах технічної освіти. Так, до інжинірингу віднесено унікальну технологічну програму «Integrated Design, Engineering and Art (IDEA)» (інтегрований дизайн, інжиніринг та мистецтво (IDEA). Дизайн у цій програмі розглядається як процес втілення концептуальної ідеї у реальне предметне середовище з урахуванням гармонійного поєднання краси і доцільності, естетичної і функціональної характеристик виробів інтер’єрного призначення. Отже, синтез дизайну, інжинірингу і мистецтва можна і необхідно забезпечити у проєктній творчості з гіпсоматеріалів фірми Кнауф у відповідних педагогічних умовах професійної (професійно-технічної).
Проєктна технологія дизайну в інформаційному суспільстві є необхідною складовою для професійної підготовки фахівців сучасних виробничих технологій. Художнє проєктування і конструювання як проєктну технологію на первинному професійному рівні освоюють дизайнери-виконавці інтер’єрів і техніки-дизайнери будівництва у закладах фахової передвищої дизайн-освіти та професійної (професійно-технічної) освіти як складової інтегрованих і укрупнених професій опоряджувальника будівельного і монтажника гіпсокартонних конструкцій.
Вивчення технік художнього гіпсу як проєктно-творчої складової змісту професійної підготовки досягається повноцінне формування фахової компетентності у майбутніх кваліфікованих робітників будівельних професій.
Досвід проєктно-творчої діяльності навчально-практичного
будівельного центру Кнауф
Особливо необхідне навчально-методичне забезпечення професійної (професійно-технічної) дизайн-освіти у процесі фахової підготовки таких кваліфікованих робітників будівельної галузі: опоряджувальників будівельних, монтажників гіпсокартонних конструкцій. На всеукраїнських
конкурсах монтажників гіпсокартонних конструкцій і опоряджувальників будівельних, де конструюються вироби інтер’єрного призначення з елементами проєктної творчості, переможцями, як правило, ставали навчально-практичні будівельні центри Кнауф саме із закладів професійної (професійно-технічної) освіти будівництва і дизайну або технологій та дизайну. З огляду на інноваційність будівельних технологій, декоративні властивості матеріалів на гіпсовій основі фірми Кнауф у майбутніх фахівців будівельної галузі з’явилася реальна можливість для набуття, окрім фахової, ще й проєктно-художньої компетентності у процесі професійної підготовки.
Перспектива розвитку дизайн-діяльності у використанні гіпсоматеріалів Кнауф
Для ефективного впровадження проєктної технології, нових технік художнього гіпсу у професійну підготовку майбутніх кваліфікованих робітників, післядипломну освіту майстрів виробничого навчання і педагогів професійного навчання необхідний науково-педагогічний супровід. Компанія Кнауф підтримує архітекторів, фахівців-підприємців у процесі планування (дизайну) і реалізації проєктів креативних споруд та інтер’єрних виробів, а також освітніх проєктів.
Технологічні і проектні завдання НПБЦ Кнауф у дизайн-діяльності такі:
1. Забезпечити науково-педагогічний супровід впровадження нових самобутніх ручних технік художнього гіпсу в навчально-практичному будівельному центрі Кнауф.
2. Здійснювати післядипломну дизайн-освіту (освіту з проєктних технологій) майстрів виробничого навчання і педагогів професійного навчання на засадах інноваційної дидактики STEAM-освіти.
3. Організовувати і супроводжувати розроблення студентами і педагогічними працівниками інноваційних дипломних проєктів у сфері дизайну інтер’єрів та екстер’єрів в яких втілюватимуться концептуальні ідеї з етнодизайну, світлодизайну, дизайн-акустики.
4. Спрямовувати нові перспективні розробки центру на всеукраїнські і міжнародні конкурси інноваційних проєктів.
5. Оприлюднювати результати наукових досліджень і проєктно-творчих досягнень у відповідних фахових виданнях і засобах масової інформації як здобутки дуальної професійної (професійно-технічної) в Україні.
Поетапна атестація монтажників гіпсокартонних конструкцій
- Деталі
- Published on Понеділок, 08 квітня 2019, 06:41
Нещодавно пройшла поетапна атестація учнів 14 групи, які навчаються за професією "монтажник гіпсокартонних конструкцій". Майбутні робітники успішно захистили розряд з професії, продемонстрували належні теоретичні знання та практичні навички. Майстер виробничого навчання групи Яремчук Володимир Іванович задоволений результатами і готує для вихованців нові навчальні завдання.