Підсумки обласного огляду-конкурсу навчальних барів
- Деталі
- Published on Вівторок, 16 червня 2015, 08:58
Нещодавно були підведені підсумки обласного огляду-конкурсу навчальних барів, який проводив НМЦ ПТО у Тернопільській області серед професійно-технічних навчальних закладів, що здійснюють підготовку з професії «Бармен».
Із задоволенням відзначаємо, що навчальний бар нашого училища визнано кращим і нагороджено дипломом І ступеня.
Критерії оцінювання були досить строгими. Компетентне журі оцінювало відповідність приміщення санітарно-гігієнічним нормам і правилам безпеки праці, відповідність матеріально-технологічного забезпечення навчального бару нормам оснащення та вимогам навчальної програми, наявність і правильність ведення документації, рівень впровадження інноваційних виробничих технологій в навчальний процес.
Велику увагу майстри виробничого навчання, які працюють у даній лабораторії, приділяють створенню цілісної системи комплексно-методичного забезпечення професії “Кухар; бармен; офіціант”. Як знаряддя праці майстрів і учнів, КМЗ сприяє оптимальному поєднанню теоретичних і практичних компонентів знань, приведенню змісту освіти у відповідність з рівнем розвитку науки і техніки.
Навчальний бар-лабораторія в нашому училищі є просторими, комфортними для учнів та майстрів виробничого навчання. Нещодавно в цьому приміщенні був зроблений сучасний дизайнерський ремонт, закуплено нове обладнання, технічні засоби навчання.
Зміст роботи навчального бару визначається навчальними програмами, планами позакласної роботи.
Майстрами виробничого навчання розроблено документацію з професії, укомплектовані нормативні документи за розділами.
Бар-лабораторія обладнана барною стійкою, барною шафою, 4 обідніми столами на 16 робочих місць, банкетним столом, фуршетним столом. Обладнання, пристрої, посуд та білизна придбані відповідно до вимог програми для здійснення професії “Бармен”.
Розроблені дидактичні матеріали з виробничого навчання містять тексти для організації самостійної роботи учнів, тематичного і підсумкового контролю до всіх тем курсу. Тести складено для кожного розділу програми. Вони призначені для систематизації вивченого матеріалу, організації тематичного і підсумкового контролю, діагностики рівня засвоєння матеріалу як групою в цілому, так і окремим учнем. Кожен тест складено у двох варіантах приблизно однакової складності. Опорні конспекти для вступного інструктажу знаходиться на друкованих та на електронних носіях. Для здійснення практичних робіт розроблені інструкційні картки технологічних процесів. Оформлені папки з комплектами карток - завдань до кожної теми, папки додаткових матеріалів та матеріалів для підготовки до перевірочних робіт. Весь матеріал систематизовано, свідченням цього є картотека.
У майстерні зібрано наукову, пізнавальну літературу, підручники . До бібліотечки входять також методичні посібники, література довідкового характеру. Весь матеріал систематизовано у спеціальному каталозі літератури. Методична література для майстра, фахова та педагогічна періодика знайшла своє місце на стелажах кабінету.
У майстерні облаштовуються тимчасові експозиції навчальної та додаткової літератури, зразків учнівських робіт на окремо відведеній тумбі. Періодичність їх зміни проводиться відповідно до вивчення окремих тем і розділів програми виробничого навчання.
Створений навчально-методичний комплект з професії, куди увійшли:
- моніторинг навчальних досягнень з виробничого навчання;
- матеріали для позакласної роботи з професії;
- матеріали перспективного досвіду;
- методичні розробки майстрів виробничого навчання училища.
Відповідно до плану роботи лабораторії протягом року проходить динамічне поповнення наочними та методичними підручниками, дидактичними матеріалами.
Позакласні заходи з професії майстри виробничого навчання організовують в рамках роботи фахової методичної комісії (тижні професій, вечори, ділові ігри).
Після придбання училищем плазмового телевізора, комп’ютера майстри виробничого навчання з професії “Бармен” мають можливість проводити частину занять з використанням технічного забезпечення. Комп’ютерне моделювання дає змогу створити на екрані живу наочну і динамічну картинку виробничої ситуації. Це підвищує і стимулює інтерес до навчання, активізує мисленнєву діяльність і ефективність засвоєння нового матеріалу. Майстри продумано вплітають справжні та віртуальні технологічні процеси в сценарій своїх уроків. Їхнє поєднання дає змогу на вищому рівні пояснити запланований матеріал. Мультимедійні програми з інтерактивним інтерфейсом, оснащені графічним відео - і звуковим супроводом перетворюють роботу учнів і педагога на творчу працю.
Ми вітаємо завідувачку навчальним баром Тимощук Тетяну Вікторівну, а також усіх майстрів виробничого навчання, які постійно долучаються до поповнення та удосконалення КМЗ професії «Кухар; офіціант; бармен».